zondag 14 juli 2013

Essence eyeshadow quattro 05 - to die for



Hee allemaal, vandaag de allereerste review op The Dizzy Days!

Laatst was ik bij de Kruidvat en natuurlijk kon ik daar niet uit wandelen zonder iets te kopen. Ik was al een tijdje op zoek naar een matte bruine oogschaduw, en dan het liefst ook budgetproof. Ik kwam uit bij een eyeshadow quattro van Essence in de kleur 05 - to die for. Dit paletje bestaat uit een semi-matte ivoorkleur, een shimmery nude, een shimmery donkerbruin en een matte chocoladebruine kleur. Tijd voor de foto's van het palette en de swatches!



Dit is hoe het palette eruit ziet:
Ondanks dat het product erg goedkoop is, vind ik het doosje dit niet erg uitstralen, omdat het strak is vormgegeven.
Op deze foto zijn de kleuren goed te zien, op naar de swatches!
In het daglicht.
 Met flits.

Op deze foto lijken de eerste twee oogschaduws slecht gepigmenteerd te zijn, maar dit zijn ze zeker niet! De kleuren zitten heel dicht bij mijn eigen huidskleur waardoor ze moeilijk vast te leggen zijn. De derde kleur uit het rijtje was het slechts gepigmenteerd en ik heb dan ook een paar keer opnieuw product moeten pakken om de kleur zo te krijgen. De donkerste kleur was qua pigmentatie goed.

Natuurlijk maakte ik ook een ooglook met dit palette!
Ik begon met de lichtste kleur, die ik aanbracht in de binnenste ooghoek. Hier blendde ik de tweede kleur bij in en bracht deze aan over de rest van het ooglid. In de crease bracht ik de chocoladebruine kleur aan met een pencilbrush en met wat van de donkerbruinekleur op mijn blendingbrush blendde ik de harde lijnen. Als highlighter op het wenkbrauwbot weer de tweede nude kleur en nog wat bruin oogpotlood langs de bovenste en onderste wimperrand. Tenslotte nog wat huidskleurig oogpotlood op de waterlijn en klaar is je daily look!


Het palette is voor €2,99 te vinden bij de Kruidvat en Trekpleister. 

Kisses,

Daphne









Geen opmerkingen:

Een reactie posten